Okulumuzda

Okulumuzda "Kitap Okuma ve Yaratıcı Yazma Alışkanlığı" Konulu Söyleşi Yapıldı

Okulumuzda "Bir Kitap Bir İnsan" projesi kapsamında söyleşi ve imza günü yapıldı. Menteşe Sosyal Bilimler Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Yazar İsmail ZORBA tarafından gerçekleştirilen söyleşi ve imza gününe öğrencilerimiz büyük ilgi gösterdi. Proje koordinatörü ve Türkçe Öğretmenimiz Meryem AKDAŞ tarafından hazırlanan program Okulumuz çok amaçlı salonunda gerçekleştirildi. Program sonunda Okul Müdürümüz Alirıza KOZAK tarafından yazar İsmail ZORBA'ya öğretmenlerimiz adına plaket takdim edildi. İsmail ZORBA'nın Okulumuz için kaleme aldığı yazıyı okumak için tıklayınız:

Sevginin Harmanlandığı Bir Okul: Milas Çamköy Ortaokulu

"...Okula ulaştığımda başta okul müdürü Sayın Alirıza Kozak olmak üzere okulun öğretmenleri sımsıcak bir karşılama yaptılar bize. Öğrencilerin coşkusu ayrı bir güzellikti. Hemen öğretmenler odasına girdik. Köy okullarındaki samimiyeti ve bir yuva sıcaklığını hissettim. Bütün öğretmenler bu huzur ve mutluluk ortamının havasını içtenlikle yaşatıyorlardı. Ve bir güzel sürprizle daha karşılaştım. Bir öğretmen öğrencim daha karşımdaydı. Bengü Durgut  Fen Bilgisi öğretmeni olmuş, karşımdaydı. Heyecandan ve sevinçten içim içime sığmıyordu..."

İsmail Zorba

Aşağıda yer alan diğer yazı ise, Yazar İsmail ZORBA ile birlikte Okulumuza gelen emekli öğretmen ve yazar Münevver ONGUN'un kaleminden yayımlanmıştır:

BEÇİN KALESİNDEN BAFAYA DOĞRU  

Taş duvarlarıyla göklerin mavisine ulaşmak istercesine uzanan kaleyi bir uçurtmanın kuyruğuna takılarak görmeyi istediğim anda kulağıma fısıldayan bir leyleğin “kuyruğuma takıl, düş peşime!” diyen sesiyle uçsuz bucaksız bir mavilikte uçuyorum. Rüyada mıyım? Beni kaleye götüren yol arkadaşım zeytin ağaçlarının arasında yürüyor, onlarla konuşuyor. Kıvrım kıvrım gövdelerinde parmaklarını gezdiriyor. Beni uçuran leylekten yine bir ses yükseliyor. “Siz karadan, biz havadan hedefe doğru, hadi başla!” diye bağırıyor. Kale kapısı açılıveriyor birden. İçerisi çok kalabalık. Sıra sıra dükkanlar...Önünde bir ileri bir geri gidip gelen askerler, kulelerde nöbetçi muhafızlar düşmana karşı tetikte beklemekte. Hükümdar ve ailesinin korunduğu alanlar, savaş sırasında kullanılan silah ve yiyecek depoları hazır ve nazır. Kule zindanlarındaki suçlular ne kadar orada kalacaklarından habersiz…. Kocaman kalenin surlarından yemyeşil ovaya bakarken başım dönüyor. Beni uçuran leyleğime “Yavaşla biraz!” demeye kalmadan kalenin karşısındaki caminin kubbesine doğru uçuruyor beni. Yanındaki hamamın bacalarından dumanlar çıkıyor. Leyleğimin beni bırakmaya hiç niyeti yok. Zeytin ağaçlarının arasında bir alçalıyor bir yükseliyor. Havada leylak kokusu... Aşağıda insanlar çok sevinçli; “Leyleği havada gördük.” diye bağırıyorlar, beni fark etmiyorlar neyse ki. Sadece bu mevsimin renkleri mi değişken? Leylaklar erguvanlardan alacak ilhamını ya sonra hangi bulut akşam kızıllığına taşıyacak bizi? Surların üstünde uçuşan uçurtmalarla yarış mı yapıyorsun yoksa? Aşağıda papatyalardan başlarına taç yapmış kızlar salınıyor yeşillikler arasında. Zeytin ağaçları, defneler, gürgenler renk yarışında. “Meyvelenmiş ağaçlarla ne zaman haberleşiriz bir fikrin var mı? Beni bir okul bahçesine bırak yalvarırım.” Çocuk çığlıkları duymak için hangi zaman tüneli gong sesiyle uyandıracak bizi. “Sevgili leylek düş bahçesinden çıkmak için ne kadar zamanımız kaldı?” “Okul, okul işte okul! Çamköy Ortaokulu... Leyleğim okulun avlusuna paraşütle iner gibi indiriyor beni ve okulun bacasında bekliyor. Neden bekliyor? Yolculuğumuz bitmedi sanırım. Etrafımı çocuklar sarıyor, kocaman bir salona giriyoruz. Sahnede durmadan çocukların sorularına cevap veren birini görüyorum. Çok tanıdık bir sima,yanımda yol arkadaşım ve Şiir Adam. Benden önce mi gelmişler buraya? Şaşkınım. Hep beraber okulun kütüphanesine çıkıyoruz. Kitaplarla dolu raflar. Duvarda kocaman bir yazı dikkatimi çekiyor. “Bugünün okuyucuları yarının liderleridir.” Skytanking Ovenon ‘un eseri bu kütüphane diye fısıldıyor okul müdürü. Hemencecik öğrencilerden uzun bir kuyruk oluşuyor. Yazar arkadaşım masada kitaplarını imzalıyor. Çocukların ışıldayan gözlerini görüyorum. Rüyada mıyım? Sevgili leyleğimle yolculuğum devam edecek mi bilmiyorum. Şiir Adam sesleniyor: “Varsayalım ki evin yok Gökyüzünü kim alır senden Ayakkabılarının içindesin,ayak bastığın heryer senin” ........ Sevgili leyleğim okulun bahçesine iniyor kanatlarını açmış beni bekliyor. Gökyüzünün maviliğine doğru yine uçuruyor beni. “Sadece gökyüzünün maviliği değil altımızdaki maviliği de görüp hayran kalacaksın. Yüzme biliyor musun?” “Hayır, hazır değilim! Sakın bırakma beni!” derken masmavi bir gölün üstünde buluyorum kendimi. “Gün batımında bu muhteşem gölün kenarında olacağız. Ay Tanrıçası Selene’nin sulara bıraktığı gümüşi kıpırtılarından gözlerini alamayabilirsin. Belki çocuklarına Selene’yle Çoban Endymion’un aşkını bu güzelliklerde anlatırsın. Ne dersin anlatır mısın?” Gümüşi kıpırtılara dokunmak istiyorum.   “İndir beni, ne olur bırak!” diye bağırıyorum. Bağırıyorum, bağırıyorum. Birden uyanıyorum. Yol arkadaşım, Yazar ve Şiir Adam yanımda. Şiir Adam’ın mısralarıyla kendime geliyorum. “Varsayalım ki bir süre güneşini çaldılar Sabahlara uyanan gözlerin yeter Ve çelikleşmiş yüreğin Varsayalım ki duvarlar örüldü dört bir yana Halin yok, can kalmadı perişansın Yine de büyüsün umudun, ruh ağacın!”  

Münevver Ongun

04.04.2024 286

Muğla Valimiz Sayın İdris AKBIYIK himayelerinde başlatılan "Bir Kitap Bir İnsan Projesi", Müdürlüğümüze bağlı resmi ve özel okulların tüm kademelerinde öğrenim gören öğrencileri kapsamaktadır. Özellikle kitaba erişim sorunu yaşayan dezavantajlı öğrenciler projemizin özel hedef kitlesidir. Bu öğrenci gruplarının başta ilimiz genelinde Sayın Valimiz ve ilçelerimizde ise Kaymakamlarımızın katılacağı etkinlikler aracılığı ile kitaplarla buluşturulması sağlanacaktır.

Okuma alışkanlığı, okul öncesi dönemde aile tarafından başlayarak örgün eğitim sisteminde kazandırılmaya devam edilen bir beceridir. Erken yaşlarda bu beceriyi edinemeyen öğrencilerin daha sonraki dönemlerde kitap okumayı sevmeyen bireylere dönüştükleri birçok araştırmanın konusu olmuştur. Kitap okuma konusunda okul ve ailenin işbirlikçi yaklaşımı önemlidir. Bu bilgiden hareketle velilerimizle okuma halkaları oluşturarak okuma konusunda öğrencilerimize rol model olunması planlanmaktadır. Ülke genelinde her okulda açılan kütüphanelerden öğrencilerin kitap ödünç alması ve okuma dışında nasıl yararlanılacağına rehberlik edilmesi ve kütüphane kullanmaya teşvik edici bir yol haritası çizilmesi hedeflenmektedir. Bununla birlikte bu dönem projemizi okuma halkaları etkinlikleri, yazma ve seslendirme etkinleriyle zenginleştirmek hedeflerimiz arasındadır. 

Projenin genel amacı, Muğla ili genelinde öğrencilerimize kitap okuma halkaları vasıtasıyla kitap okuma ve yaratıcı yazma alışkanlığı kazandırmak ve onların kütüphaneleri keşfetme ve onlardan yararlanma potansiyellerini artırmak; bu yollarla okuyarak kazandıkları birikimi yazıya dökmelerine ve yazılı ürünler ortaya çıkarmalarına, öğrencilerin okuduğunu anlama ve düşünme becerilerini geliştirmelerine ve kütüphaneleri tanımalarına, farklı etkinliklerle çok yönlü kullanmalarına olanak sağlamaktır. (Kaynak: Muğla İl MEM Ar-Ge)

04-04-202404-04-202404-04-202404-04-2024

Kaynak: https://muglaarge.meb.gov.tr/www/birkitapbirinsanprojesi/icerik/937 https://www.hamlegazetesi.com.tr/makale/19950119/ismailzorba/sevgininharmanlandigibirokulmilascamkoyortaokulu